Kenarda Yaşam

Last Sipahi isimli şahsın deli ama bir o kadar da enteresan beyninden dökülenler. Paylaşmak güzeldir, özellikle ucunda ölüm varsa.


Epeydir aklımdaydı ama istediğim modeli bulamıyordum. 3G destekli, rahatça internete girebileceğim, dokunmatik ekranlı ve rahatça taşıyabileceğim bir telefon arıyordum. Samsung çözümü bana sundu. Aslında niyetim ilk olarak Iphone almaktı fakat telefon gerçekten büyük ve pahalı. Apple'ın diğer ürünlerinde de olduğu gibi yarı fiyatına çok daha kaliteli muaddillerini bulabiliyoruz. Tabi bu telefonda iphone'daki gibi uygulamalar yada özellikler yok, olmasını da beklemiyordum fakat en azından bu telefona özel bir şeyler yapılmış olması gerekirdi. Malesef yok...

Samsung bu telefonda 3G, kayar kapaklı klavye, kamera, dokunmatik ekran gibi özellikleri uygun fiyata bir araya getirmiş. Epey inceledim ve sonunda almaya karar verdim. Telefon epey yeni, piyasada bu yüzden pek fazla aksesuarı bulunmuyor. Diğer Samsung modellerine göre biraz daha kalın, klavyenin bunda payı büyük tabiki. Dokunmatik ekranlı ve orta halli bir kamerası var.

Aslında benim ihtiyacım olan herşeye fazlasıyla sahip bir telefon. Hepsiburada.com 'dan575 TL'ye aldım ve 3 haftadır kullanıyorum. Başıma gelen bir kaç olay dışında bir sıkıntısı olmadı. Ama o olaylar da yani yenilir yutulur cinsten değil...

Telefonun alarmı çok kritik bir kaç zamanda 'nedense' çalmadı. Kurulmuş olmasına rağmen, ekranında alarm işareti olmasına rağmen çalmadı! Farklı bir model Samsung telefonda (f480i) kurulmuştu o gün, o da çalmadı! Sanırım benim bilmediğim bir ayarı var bu aletin.

Telefonun enteresan özellikleri de var. Mesela sahte çağrı yaptırabiliyorsunuz. Hatta bir ses kaydedip onu dinletip, sanki karşıda birisi sizi arıyormuş ve konuşuyormuş gibi yapabiliyorsunuz. Sıkıcı ortamlardan kaçmak için ideal :) Telefonun hareket algılayıcı sensörleri ile telefonu kaldırıp ters çevirdiğinizde sessiz moda geçiyor. Tuş kilidini açmak için ekrana istediğiniz bir harfi çiziyorsunuz ve kilit açılır. Ben tek el ile C çiziyorum mesela.

Telefonun artıları
-Ufak ve rahat taşınabiliyor.
-Klavyesi çok güzel, mesaj, e-mail, internet kullanırken inanılmaz rahatlık sağlıyor.
-GPS'i var ve güzel çalışıyor.
-Kamerası karanlıkta iyi çekiyor.
-Dokunmatik ekranın performansı çok iyi.
-Fiyatı uygun.
-Bi dünya widget ve uygulama ile geliyor (müzik tanıma, resim düzenleme, vs.)
-Ofis dokümanlarını görüntüleyebiliyor, internetle üzerinden bunlara bakabiliyor.
-Email alıp göndermek çok rahat.
-Beraberinde fazladan 2 tane arka kapak geliyor.

Telefonun eksileri
-Piyasada fazla uygulama yok, java uygulamalarına mahkumuz.
-Oyunları deneme sürümleri.
-Kamerada flaş yok.
-Şarjı 3 gün dayanıyor.
-Browserı dandik, opera kurmak çözüm.
-Google map'i 3g ile çalıştıramadım, herkes bundan şikayetçi, wifi ile çalışıyor sorunsuz ama.
-Ses kalitesi biraz düşük gibi geldi bana, boğuk geliyor ses.
-Kies isimli program ile bilgisayara bağlanabiliyor ama senkronizasyon falan hak getire, yapamadım hiçbir şey.
-Beraberinde hafıza kartı gelmiyor.

Son söz olarak seyahat eden birisi olarak bu telefon koşturan fakir adamın iphone'u olarak alınabilir diyorum :) Her türlü özelliği var, fiyatı çok uygun ve oldukça havalı duruyor. Kırmızı klavyeli olan modelini tavsiye ederim.

5 yorum:

ofis dosyalarını nasıl görüntüleyebiliyorsun açıklar mısın ?? ben çözemedim..

Öncelikle dosyayı hafıza kartına atıyorum. Sonra menüdeki dosya isimli programı çalıştırıyorum. Diğer dosyaları seçiyorum. Diğer dosyalar altında ofis dosyası görünüyor.

Pdf, Doc, Docx, Xls, Xlsx formatlarını açabildim şimdiye kadar.

Adsız dedi ki... 3 Ekim 2010 10:59  

ön kamerası varmı?
birde bu telefonun ekranı tuşlara doğru dönük .
o görüntüyü çeviremezmiyiz?

qwert klavyeyı yukarı cektıgımzde Yanı kapatgımzda Ototmatık oalrak ekran donuyor...

Adsız dedi ki... 29 Nisan 2011 19:55  

e kitap atamadım yardım edermisiniz

Yorum Gönder